Skoči na vsebino

NOVICA

5. 10. 2017

Sprejeta Strategija trajnostne rasti slovenskega turizma 2017–2021!

Vlada Republike Slovenije je na današnji seji sprejela Strategijo trajnostne rasti slovenskega turizma 2017 – 2021.

 

»Že od začetka procesa priprave strategije smo aktivno sodelovali z vsemi ključnimi deležniki slovenskega turizma (predstavniki gospodarstva, vseh zbornic (TGZS, OZS, KGZS, ZTAS), občin, civilne sfere (TZS), izobraževalnih institucij, strokovnjakov z različnih področij). Strategijo je sooblikovalo 40 ključnih predstavnikov turizma, imenovanih v strateško skupino za pripravo strategije, ki je potrjevala vse ključne ukrepe nove strategije«, je uvodoma povedal minister Zdravko Počivalšek.

 

Strategija za obdobje 2017–2021 temelji na dosedanjih spoznanjih in razvojnih posebnostih
slovenskega turizma; na razvijanju konkurenčnih prednosti in spodbujanju sistemskih rešitev na
tem področju; učinkovitemu povezovanju nacionalnih, lokalno-regionalnih in podjetniških
interesov na področju razvoja turizma; spodbujanju globalnih, nacionalnih in lokalnih turističnih
produktov, kjer ima Slovenija prepoznavne konkurenčne prednosti, ter na razumevanju in
uveljavljanju sodobnih metod in tehnik upravljanja s področja strateškega načrtovanja ter
usmerjanja podjetniških konkurenčnih mrež.

 

Državna sekretarka na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Eva Štravs Podlogar je dejala: »Razvoj slovenskega turizma temelji na trajnosti, ki je ključni temelj, od katerega ne odstopamo. V tesnem sodelovanju z STO bomo nadaljevali z vsemi aktivnostmi na tem področju, na čelu z Zeleno shemo slovenskega turizma«, ter dodala: »Glede na makroregije smo oblikovali tudi prioritete pri produktih, kot so doživljanje narave, zdravje in dobro počutje, sonce in morje, mesta in kultura, šport, kongresni turizem/MICE ter kulinarika in igralništvo«.

 

Nova strategija je usmerjena v scenarij pospešenega razvoja turizma in si bo prizadevala za doseganje naslednjih razvojnih ciljev turizma do leta 2021:
- dvig prilivov iz naslova potovanj 3,7 do 4 milijarde evrov;
- 5–5,5 milijonov turističnih obiskov;
- 16–18 milijonov nočitev;
- povprečno dolžino bivanja 3,1–3,4 dni;
- 18.000 do 22.000 novih turističnih sob, od tega v hotelskem sektorju 8.500 prenovljenih in
6.500 novih;
- povečanje zaposlovanja za polni delovni čas v turističnem sektorju z 8.000 na 12.000
zaposlenih.

 

Predlagana nova strateška vizija slovenskega turizma je: Slovenija je globalna zelena butična
destinacija za zahtevnega obiskovalca, ki išče raznolika in aktivna doživetja, mir in osebne koristi
.

 

Strategija opredeljuje 6 ključnih razvojnih politik:
- nova organiziranost: makro destinacije in turistični produkti,
- institucionalni in pravni okvir,
- namestitve, turistična infrastruktura in naložbe,
- kadri v turizmu,
- prostor, naravni in kulturni viri,
- mala in srednje velika podjetja (MSP).

 

Za konec je minister Počivalšek še dodal: »Ta strategija je prva, ki ni zgolj posnetek stanja na terenu, popis vsega obstoječega, temveč jasno določa prioritete. Cilj, ki smo si ga zastavili, je ambiciozen, menimo pa, da ga turizem lahko doseže«.

 

Strategijo si lahko preberete tukaj.