Skoči na vsebino

NOVICA

Slovenija globalna pionirka pri zagotavljanju kakovosti na področju glampinga

Ljubljana, 18. junija 2018 – Glamping ali glamurozno kampiranje je eden od hitro rastočih trendov v globalnem turizmu. V zadnjih letih je prišlo do povečanja tako povpraševanja kot ponudbe na tem področju, kar je poleg novih, inovativnih oblik izkustev na prostem prineslo tudi  precej zmede zaradi odsotnosti jasnih in nedvoumnih pravil delovanja. Znamka World of Glamping je prva na svetu, ki uvaja segmentacijo in kategorizacijo ponudnikov glamping storitev ter tako na podlagi jasnih in transparentnih kriterijev profesionalno in sistematično ureja to področje. Razveseljivo je dejstvo, da je znamka World of Glamping nastala v Sloveniji, kjer smo danes dobili tudi prva dva kategorizirana glampinga na svetu.   
 

Glamping je zlitje dveh konceptov: glamurja in udobja, kot ju dajejo najboljši hoteli, ter sproščenosti in stika z naravo, kot ju omogoča kampiranje. Sodobnemu popotniku, ki je v nenehnem iskanju posebnih, drugačnih, edinstvenih doživetij, nudi možnost spoznavanja neodkritih kotičkov sveta, oaz sredi množičnega turizma in uživanja v čudoviti naravi, ne da bi se pri tem odrekel svojim običajnim standardom.

 

Tako v Sloveniji kot po svetu je tovrstna ponudba izjemno bogata. Poleg izvirnosti in domiselnosti pa na področju glamuroznega kampiranja vlada tudi zmeda, saj ni jasnih določil, kaj glamping pravzaprav je, ter normativov glede izpolnjevanja osnovnih pogojev za pridobitev tega naziva  in standardov kakovosti, kot je to običajno v hotelski industriji.

 

Razveseljivo je dejstvo, da se je prav v Sloveniji porodila ideja o sistematični in profesionalni ureditvi tega področja in opredelitvi transparentih kriterijev, ki uvajajo segmentacijo in kategorizacijo ponudnikov glamping storitev. Nastala je znamka World of Glamping (W.G.), ki kot prva na svetu na področju glamping turizma posega v trenutne razmere tako v Sloveniji kot v svetu. Znamko W.G. upravlja in zastopa Maja Dimnik, priznana strokovnjakinja na področju glampinga na globalni ravni, projekt pa sta podprla Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo in Slovenska turistična organizacija. Znamka podpira zeleno zgodbo Slovenije, prve Zelene države na svetu, certificirane po standardih Green Destinations; države, ki je zaradi  svoje Zelene sheme slovenskega turizma prejela prestižno nagrado National Geographic World Legacy v kategoriji Destination Leadership (ITB 2017) in naziv Best of Europe  (ITB 2018) ter bila uvrščena med 10 najbolj trajnostnih držav na svetu.

 

Znamka W.G. je zasnovana na globalni ravni in deluje na dveh področjih. Kot prvo ureja kriterije na področju produkta glampinga s ciljem jasne kategorizacije različnih tipov ponudnikov glamping nastanitev ter pospeševanja kakovosti ponudbe in storitev. Skupno število vseh kriterijev je 150,  porazdeljeni so v šest kategorij: unikatnost, krajinska arhitektura, trajnostna politika, celotna ponudba, posamične nastanitve in zaposleni.  

 

Kriteriji razporejajo glampinge v tri segmente: scouting, glamping in lodging. 
Scouting predstavlja nivo kakovosti med kampingom in glampingom. Navkljub višjim standardom ni zasnovan kot arhitekturna celota v stilu resorta, bivalne enote ne vključujejo lastnih sanitarij, luksuzne opreme in dodatne, spremljevalne ponudbe in servisa.
Pri glampingu gre za ekskluzivni butični turizem, kjer so objekti domiselno zasnovani in s svojo unikatnostjo nudijo občutek luksuza in glamurja. Sem sodijo šotori, drevesne hiške, jurte ipd. z bogato dodatno ponudbo in servisom na nivoju luksuznih hotelov, še vedno pa ohranjajo pristen in neposreden stik z naravnim okoljem.
Lodging je v osnovi zasnovan kot glamping s poglavitno razliko v tipu nastanitve, kjer so bivalni objekti fiksno umeščeni v naravno okolje (lodgi, lesene hiške ipd.). Dodatna ponudba in nivo servisa tako po obsegu kot vsebini predstavljata vrhunec luksuza in glamurja.

 

Znotraj vsakega segmenta bodo glede na ponudbo in kakovost podeljene od ene do sedmih zvezdic. Sistem segmentacije in kategorizacije je standardiziran in velja enako za vse glamping ponudnike ne glede na to, kje na svetu se nahajajo. 

 

Drugo področje znamke W.G. pa je, da bo delovala na globalni ravni tudi kot promocijska platforma za člane, ki pridobijo certifikat in oceno po kriterijih W.G. Poleg marketinške podpore, predstavitve na spletni strani World of Glamping in letnega podeljevanja nagrad najboljšim s celega sveta bodo deležni tudi svetovanja glede trajnostne naravnanosti, kakovosti svojih storitev ter razvoja in gradnje inovativnih glampingov. 


Novost na svetovnem področju turizma so danes predstavili v Glamping Olimia Adria Village v Podčetrtku, kjer so razglasili tudi rezultate prvega ocenjevanja po kriterijih W.G. na svetu. 
Glamping Olimia Adria Village je dobil dve oceni, in sicer je del Glamping Šotor S pridobil 4 zvezdice, Glamping Šotor M pa 5. Garden Village Bled je bil ocenjen s 6 zvezdicami. 


»Na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologiji smo pozdravili  iniciativo za postavitev standardov za področje kategorizacije glampingov. Gre namreč za hitro rastoč, perspektiven segment ponudbe v globalnem turizmu, ki pa ga na področju kategorizacije normativno na državni ravni ne urejamo. Na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo s Pravilnikom o minimalnih tehničnih pogojih in o obsegu storitev za opravljanje gostinske dejavnosti določamo minimalne pogoje, hkrati pa se zavedamo, da je razvoj na področju novih, inovativnih oblik bivanja v naravnem okolju hiter, drzen in tržno privlačen, zato ga z zakonodajo ne želimo pretirano ukalupljati. Skrbno spremljamo, da je razvoj na tem področju v skladu z usmeritvami Strategije trajnostne rasti slovenskega turizma 2017–2021 s poudarkom na trajnosti, butičnosti, avtentičnosti, višji dodani vrednosti, hkrati pa želimo nastanitvenim obratom omogočiti dovolj svobode pri določanju kriterijev oziroma to prepustiti strokovnim združenjem. Naša dolgoročna vizija na področju kategorizacije nastanitvenih obratov gre v smeri večine turistično razvitih evropskih držav: država postavlja minimalne standarde predvsem z vidika varnosti in varstva potrošnikov, standardi kategorizacije pa vse bolj sodijo v področje panožnih združenj, ki postavljajo kriterije za doseganje določenega števila zvezdic. Takšni sistemi so se izkazali za zelo kakovostne in učinkovite, zato na ministrstvu pozdravljamo uvedbo standardov za glampinge, ki izvirajo iz zasebne iniciative, hkrati pa jih podpiramo na nacionalni ravni. Prepričana sem, da je to pravilna usmeritev predvsem na področju novih, inovativnih oblik nastanitev,« je dejala Eva Štravs Podlogar, državna sekretarka na MGRT.


»Glamping je pomemben turistični produkt v Sloveniji tudi zato, ker je v močnem sozvočju z zgodbo zelene Slovenije, ki jo Slovenska turistična organizacija razvija s pomočjo Zelene sheme slovenskega turizma. Poleg tega lahko pripomore k izpolnjevanju vizije Strategije  trajnostne rasti slovenskega turizma po razvoju in nadgrajevanju turističnih produktov za butična, 5-zvezdična doživetja. V Sloveniji imamo precej kakovostne, inovativne in reprezentativne ponudbe glampinga, konkurenčne na globalni ravni. Nekateri slovenski glampingi izstopajo po kakovosti, ki je na nivoju več zvezdičnih hotelov, dodatni ponudbi in veliki pozornosti, ki jo namenjajo krajinski arhitekturi. Želja in cilj STO sta, da bi naši glampingi  še naprej izpolnjevali obljubo po zelenih in enkratnih doživetjih ter uresničevali svoj temeljni koncept, to je 'glamurozno kampiranje'. Zato je naš interes ureditev tega področja z ustreznimi kriteriji zagotavljanja kakovosti in izpolnjevanja osnovnih pogojev. Veseli nas, da je projekt W.G. nastal prav v Sloveniji, prvi Zeleni državi na svetu, in da bo vplival na globalno raven,« je izpostavila mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije.  


»Glamping je način bivanja, ki združuje  naravo in prestiž. Že nekaj časa strokovnjaki s tega področja opažamo, da v tem hitro rastočem trendu prevladuje zmeda.  Žal pogosto prihaja do tega, da besedo glamping mnogokrat uporabljajo tudi tisti, ki si tega ne zaslužijo. Namen W.G. je enostavno vzpostaviti red med ponudniki. Najboljše stvari so tiste, ki so enostavne in pregledne, zato smo v W.G. razdelili glamping na 3 glavne segmente (scouting, glamping, lodging), znotraj pa ponudnike ločili z zvezdicami od 1 do 7 na podlagi njihove kakovosti storitev, ponudbe in luksuza.  Tako bomo gostom omogočili pregled nad kakovostjo nastanitev in storitev, posledično tudi cenovno dostopnost in jim olajšali odločitev pri rezervaciji. Vendar pa ne gre samo za sistematično ureditev. Želimo narediti korak več, korak naprej. Namreč, vsem, ki bodo vključeni v W.G., bomo poleg marketinga, ki se bo izvajal za njih, svetovali v celoti – kako lahko izboljšajo svojo storitev in pridobijo več zvezdic – najboljšim bomo podeljevali nagrade ipd. Naš cilj je glamping dvigniti na višji nivo in postaviti temelje za njegovo kakovostnejšo prihodnost,« je poudarila Maja Dimnik, ustanoviteljica in lastnica blagovne znamke World of Glamping.
 

»V Termah Olimia smo izredno počaščeni in ponosni, da smo med prvimi prejeli kategorizacijo  znamke svetovnega merila World of Glamping. Pridobitev je vsekakor še en dokaz, da smo z našim nenehnim vlaganjem v sodobne in kakovostne turistične infrastrukture na pravi poti, poti uspeha, ki so jo prepoznali tudi naši gostje, saj se vedno znova vračajo k nam. Glamping Olimia Adria Village v Termah Olimia je poseben, saj je nastal  nad termalnimi vrelci sredi zelenja. Dodano vrednost mu vsekakor daje naša zdravilna termalna voda, ki naše goste poboža od zunaj in znotraj. Gostje jo lahko uživajo na vsakem koraku – spijejo kozarec ali dva v šotorih in zunaj njih, se prepustijo njenemu objemu v intimnih vodnih kotičkih pred šotori ali pa v bazenih. Magična jutra naredi prav posebna zdrav in vitalen zajtrk, ki ga prinese kuhar v košari. Ravno prav blizu, pa vendar dovolj daleč je Termalni park Aqualuna, poletno termalno središče za vse generacije; nedaleč stran, v središču Term Olimia pa se nahajata že 9. leto zapored najlepši slovenski wellness Orhidelia in nov družinski kompleks Family Wellness Termalija,« je izpostavil Vasja Čretnik, direktor prodaje in marketinga Terme Olimia.


»Izjemen vtis so na nas naredili visoki standardi slovenskih glampingov, saj česa takega nismo videli še nikjer. Slovenija je na tem področju eden najbolj naprednih trgov, saj v ponudbo z luksuznimi nastanitvami in najboljšimi storitvami vključuje tudi wellness, eko turizem, kakovostne organske restavracije in, seveda, najbolj neverjetno pokrajino, kot je ne najdete nikjer na svetu. Slovenija celotni industriji kaže, kaj vse je možno na področju glampinga, in dokazuje, da to ni zgolj le hobi, pač pa resen konkurent najboljšim hotelom,« je svoje navdušenje nad ponudbo glampingov v Sloveniji izrazila Steph Curtis-Raleigh, urednica revije International Glamping Business Magazine, ki pokriva področje neobičajnih in navdihujočih nastanitev na prostem. »Znamka World of Glamping postavlja standarde in kategorizacijo, ki bodo gostom zagotovili zaupanje v ponudbo, ponudnikom pa omogočili dvig kakovosti storitev in infrastrukture,  kar jim lahko prinese tudi ustrezne certifikate in nagrade. Slovenija je ponovno vodilna in mi vsi se lahko veliko naučimo od nje.«


Začetke glampinga nekateri povezujejo z nomadskimi plemeni, ki so ob selitvah iskali in nadgrajevali udobje v šotorih, vendar je do njihove množične uporabe v turistične namene dokazano prihajalo ob prelomu 19. v 20. stoletje, ko je bogatejši sloj iz Evrope in ZDA odhajal v Afriko na safari dogodivščine. Da se ne bi odrekel vsakodnevnemu udobju, so zanj  pripravljali posebne šotore, opremljene s starinskim pohištvom in perzijskimi preprogami. Izraz glamping pa naj bi bil konstrukt sodobnega časa; uporabljati so ga začeli šele okrog leta 2007, pravi bum tovrstne ponudbe  pa je zaslediti od 2010. V Sloveniji smo prvi glamping dobili leta 2010 z Gozdnimi vilami na Bledu, danes pa se pod tem pojmom trži že vsaj 60 ponudnikov.